Unde faci Craciunul?


Unde faci Crăciunul?

A venit iarna.

Aşteptam asta de când am început şcoala, din septembrie.

Aşteptam mai mult pentru că o să-mi iau o tabletă şi o să merg de revelion la Hotel Roberto Sinaia cu mai mulţi prieteni.

Sărbătorile de iarnă sunt mirifice. Simţi cum banii ţi se scurg prin buzunare şi mirosul cozonacilor cu rahat îţi lasă gura apă. Pomul trebuie împodobit, aşa spune tradiţia, chiar în Ajunul Crăciunului. Moş Crăciun vine tot în aceeași seară şi lasă darurile sub bradul proaspăt aranjat cu beteala care costă mai mult decât alocaţia mea.

În ziua de Crăciun, ne aşezăm toţi la masa din living. Mama pregăteşte masa, aşează tacâmurile şi ne cheamă pentru a spune împreună o rugăciune. După acest ritual, mâncăm. În timpul acesta ascultăm colinde după youtube şi mai tragem un ochi la televizor.

După masă, o ajut pe mama să strângă resturile şi ne putem să jucăm remi. Acest joc este o tradiţie în familia noastră. Jucăm acest joc la orice zi specială şi nespecială din vieţile noastre.

După ce îi bat pe toţi, mă duc, îmi iau chitara şi mă aşez în mijlocul camerei, cu portativul meu personalizat şi încep să-i colind pe fiecare. Strâng nişte bănuţi, dar cel mai mult strâng portocale, nuci şi covrigi.

Anul acesta aş vrea să o învăţ pe soră-mea să cânte alături de mine, pentru că am văzut că-şi dedică o mare parte din timpul ei liber, cântatului. Mai ales în baie, o aud cum fredonează melodiile celor mai cunoscuţi artiști din România.

Anul acesta vreau să aduc din nou în casă, aerul acela spiritual, care ne face să simţim cu adevărat semnificaţia acestei sărbători. Încă nu ştiu cum voi proceda, dar voi găsi o soluţie.

După această sărbătoare, vine revelionul. De revelion, nu trebuie să ţii cont de nimic. Ceea ce fac în fiecare an, este să fac curat în casa peste tot şi foarte bine, pentru că există o superstiţie în legătură cu murdăria din casă. Articolele vestimentare de culoarea roşie nu lipsesc. O să vorbesc mai mult despre revelion în articolele următoare.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum invat limba pasareasca?

O zi obişnuită din viaţa mea

”Pana la infinit” - O declaratie de dragoste