Prevenirea racelii

   De când mă ştiu, la 1 octombrie nu a fost aşa de frig. Din cauza acestei vremi nefavorabile oamenii răcesc. Eu încerc, mă străduiesc să nu răcesc iarna asta. Mi-am pus în cap să nu mă las pradă virusurilor. În clasă în spatele meu şi în dreapta mea am oameni răciţi. Ceea ce vreau eu să fac se poate numi un război.

   De ce ţin aşa de mult să nu răcesc? Sunt două motive. Dacă mă ia răceală o săptămână nu pot veni la şcoală. Pentru că la mine este grav, dar mă ţine puţin. Şi al doilea motiv este că anul acesta voi da BAC-ul şi nu vreau să pierd lecţii importante la şcoală.

   Astăzi m-am ferit de viruşi cum am putut şi eu. Am stat mereu la ore cu eşarfa la nas. Am mâncat bine, am şi luat o pastilă de prevenire a răcelii.
Mâine vreau să-mi iau dezinfectant lichid, şerveţele umede pentru a şterge bancă, mâncare şi eşarfa la nas.

   Am căutat pe net şi am găsit mai multe remedii pentru a preveni răceală.

1. Lămâia.

   Pentru că am probleme cu fierul, trebuie să mănânc mai multă lămâie. Am băut limonadă îndulcită cu miere toată vara. Dar am băut aşa de mult încât dinţii mei nu mai suportau temperatura scăzută a sucului, aşa că m-am oprit.
   Este indicat să mănânci o jumătate de lămâie pe zi. Dacă nu îţi place să o mânaci "sec", îţi poţi face limonadă, doar dintr-o lămâie şi diluezi cu apă pentru a obţine minim două pahare de suc.
Atenţie! Lămâia, sub orice fel, se mănâncă/bea după masă sau chiar în timpul ei. Cei cu gastrită sau ulcer le este interzis acest fruct.

2. Igiena.

   Igiena mâinilor este foarte importantă. Acum toată lumea este răcit. Tuşesc sau strănută şi pun mâna iar pe bara din R.A.T.B. Nu este indicat să te apropii de persoanele răcite. Să te speli pe mâini cât mai des posibil, de preferat sunt şerveţele umede sau dezinfectantul lichid, dacă nu ai săpun la îndemână.

3. Alimentaţia.

   Trebuie să mănânci mult în zilele friguroase. Mai ales când ştii că ieşi afară şi vei sta ceva timp. Virusurile atacă oraganismele slăbite, chiar dacă tu nu simţi, ei îşi fac treaba fără să te întrebe. Mâncaţi fructe şi legume. Ceapa este bună şi cum am spus mai sus la fel de important este să ai Vitamina C în organism.

   Vă urez o iarnă toamnă uşoară şi să nu răciţi. Aveţi grijă de voi!



Amin! 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum invat limba pasareasca?

O zi obişnuită din viaţa mea

”Pana la infinit” - O declaratie de dragoste