Petarde si artificii

Petarde? Cand eram mica imi placea sa le aud. In niciun caz sa le arunc chiar eu. Imi era frica si eram prea mica pentru asa ceva. Pe vremea aia ii vedeam pe baietii de la bloc care cumparau petarde ieftine sau se jucau cu ele. Ca sa speriem vecinii le bagam in scarile de bloc sau in boxe.
Mai tarziu am vazut artificii. Numai pe 31 decembrie le vedeam. Cand m-am facut mai mare, am avut ocazia sa vad atunci cand le aprindeau si asta m-a fascinat.
La nunti si botezuri. Chiar daca n-am fost la prea multe evenimente de acest gen. M-am bucurat sa am ocazia de a vedea cel mai frumos joc de artificii. Culorile erau sclipitoare, iar alternanta dintre ele era una speciala.
Pe vremuri se spunea despre petarde si artificii, ca ele indeparteaza ghinionul. Sunetul asurzitor pe care il fac inlatura spiritele rele. Deci pe langa frumusete, avem si ceva care aduce buna stare in vietile noastre.
Cred ca de fiecare data cand auzi niste pocnituri te uiti repede pe geam si incerci sa vezi de unde vin. Astepti cateva secunde si le vezi din nou, iar acel sentiment este unic si iti face placere sa le urmaresti.
Cele mai frumoase jocuri de artificii sunt acelea care dureaza mult. Zece minute nu e in deajuns ca sa spui stop. Parca vrei mai mult. Lucru acesta e facut de niste oameni care muncesc din greu pentru cateva minute, in care oamenii savureaza alaturi de un pahar de sampanie si isi inalta capul spre bolta cerului.
Petardele sunt si ele suprinzatoare. Intr-un an de revelion am auzit un minunat joc de patarde. Cum asa? Nu stiu nici acum cine a facut asta, dar a facut un joc sonor in care am auzit cel mai frumos sunet de petarde. Daca pana atunci ma speriau putin, atunci a fost pentru prima data cand le-am ascultat cu placere.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum invat limba pasareasca?

O zi obişnuită din viaţa mea

”Pana la infinit” - O declaratie de dragoste