Cartile de Poezii


Deşi poezia este evadare spre alte lucruri, fenomene spre altă lume sau o scăpare a raţiunii şi în acelaşi timp rămân misterioase, se pare că această artă este din ce în ce mai prăfuită cum îmi place mie să spun.
Majoritatea editurilor refuză să mai publice cărţi de poezii dacă nu îşi asigură un oarecare profit, asta datorită nouă, pentru că refuzăm să citim poezii sau să cumpărăm volumele de poezii.
La fel şi promovarea acestora este mult prea slabă în comparaţie cu alte ţări. Noroc doar cu mediul online, prin care mai circulă poezia liberă şi de tinerii poeţi care încă nu sunt descurajaţi total de faptul că nu vor putea scrie o carte de poezii şi să o publice la o editură.
Tu mai citeşti poezii?
Eu privesc poezia ca pe o artă care trebuie apreciată şi încurajată, deşi am observat că mulţi nu pun preţ pe un poet, pentru că o poezie este ceva simplu de făcut şi oricine poate scrie nişte versuri. Ei bine nu oricine se poate juca cu versurile, să deseneze o lume întreagă într-o simplă strofă şi să descrie un mare secret al sufletului omului.
Totuşi de-a lungul timpului, poezia s-a schimbat şi ea dramatic, însă păstrându-şi  în adâncul ei, acea undă nemuritoare şi visătoare pe care a avut-o mereu. Deşi nu cred că poezia o să se piardă pe drumul nostrum, cred că ar trebui să fie încurajaţi poeţii nostrii români să se dedice în continuare. Poezia este peste tot, în muzică, în reclame, în desene animate, având un rol important pentru noi, însă nu cred că o apreciem îndeajuns.
Biblioteca susţine poezia  şi promovează tinerii talentaţi până şi poeţi care au reuşit să îşi publice unul sau mai multe volume de poezii, dar uneori ne întrebăm, se poate ridica poetul de azi, la nivelul lui Eminescu?
Tu ce părere ai? Cum este poezia de azi faţă de cea care o învăţam în şcoli?
Până la urmă important este ca o poezie să fie apreciată, indiferent cât de mult loc este de a fi criticată şi să fie citită cu sufletul.
Scris de K.Roberto

Comentarii

  1. Eu consider poezia , viata ! Citesc multe poezii si imi place sa compun tot timpul doar ca timpul ma cam preseaza de multe ori .
    Stiu ca Mihai Eminescu este cel mai mare poet , dar consider ca poeziile de astazi sunt mai expresive decat cele pe care le invatam la scoala. Sincer spun ca poeziile pe care le invatam la scoala nu-mi placeau , dar sa citesc poeziile prietenilor ...cu cea mai mare placere .
    Eu sustin ,,micii" poeti ai Romaniei :D

    RăspundețiȘtergere
  2. "E usor a scrie versuri
    Când nimic nu ai a spune,
    Insirând cuvinte goale
    Ce din coada au sa sune."
    (M.Eminescu)

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu citesc poezii, dar imi plac in mod special cele de Bacovia.

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu susţin cultura în general pentru că ea ne formează ca popor (inteligent eventual). Aşa că, cetăţeni, CITIŢI!

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi place si scriu poezi depine de starea pe care o am ,nu ma bazez doar pe un anumit gen de poezie si scriu despre mai multe .Scriind poezii ,ma eliberez de o stare proasta si ma relaxsez .Dar ma si ajuta sa evadez din acesta lume indobitocita .

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum invat limba pasareasca?

O zi obişnuită din viaţa mea

”Pana la infinit” - O declaratie de dragoste